آسیب های رباط صلیبی در دو دسته برخوردی و غیربرخوردی تقسیم می شود، در نوع غیربرخوردی عواملی مانند کیفیت بد زمین و کفش ورزشکار می تواند به بروز این عارضه منجر شود به طوری که چمن های مصنوعی غیراستاندارد به دلیل اصطکاک کمتر و چمن های طبیعی فاقد کیفیت نیز به دلیل پستی و بلندی می توانند باعث پارگی رباط صلیبی شوند.



ادامه مطلب
تاريخ : پنجشنبه شانزدهم مرداد 1393 | 23:40 | نویسنده : احمد فصیحی |

در تاریخ ۹۳/۲/۱ در سالن شهید مقصودی همدان مسابقات طنابزنی در ۴ ماده (نمایشی .سرعت ۳۰ ثانیه .نمایشی انفرادی و امدادی) بین ۱۴ تیم که از سراسر استان شرکت کردند  برگذار شد و تیم ابتدایی دخترانه سامن در بخش نمایشی ۴ نفره رتبه دوم را کسب نمود .این موفقیت رو به دانش آموزان زحمت کش تبریک عرض مینمایم.



تاريخ : دوشنبه یکم اردیبهشت 1393 | 21:9 | نویسنده : سهیلا پیهانی |

در گذشته زنان ورزشکار ایرانی در رشته‌های مختلفی فعالیت می‌کردند و مدال‌های جهانی کسب کرده‌اند، مانند  تنیس، تیراندازی، والیبال، فوتبال، بسکتبالدو و میدانی ورزش‌های رزمی



ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه دوم بهمن 1392 | 22:17 | نویسنده : سهیلا پیهانی |

آیا خوردن اسفناج عضلات را قوی می کند؟

 

با کارتون ملوان زبل که آشنا هستید. در این کارتون شخصیت ملوان زبل پس از خوردن یک کنسرو اسفناج قدرت خارق العاده ای در بازوهای خود احساس می کرد و می توانست کارهای عجیبی انجام دهد. همیشه این سوال در ذهم من بود که اسفناج واقعا انقدر موثر است بیشتر اسفناج را به خاطر آهن سرشارش وتاثیرش در درمان کم خونی می شناختم اما آیا واقعابه عضلات هم نیرو می دهد؟ پاسخ بله است. گروهی از دانشمندان سوئدی در تحقیقات خود نشان دادند که خوردن اسفناج می تواند موجب تقویت عضلات شود



ادامه مطلب
تاريخ : پنجشنبه دوازدهم دی 1392 | 12:25 | نویسنده : سهیلا پیهانی |

ورزش از جمله علومي است كه ويژگي‌هاي علمي آن در ابعاد مختلف جامعه، به ويژه بعد فرهنگي و اجتماعي بسيار روشن و آشكار است.

همچنين در بهداشت و سلامت جسم و روح، ايجاد نشاط، افزايش قابليت‌هاي كاربردي ماهيچه‌ها و عضلات در هنگام انجام كارها نقش كارسازي دارد. 

به همين جهت است كه كشورهاي مختلف، جايگاه ويژه‌اي براي تربيت بدني و ورزش قائل هستند و سازمان‌هاي گوناگوني را براي گسترش آن ايجاد كرده‌اند. 




ادامه مطلب
تاريخ : جمعه یکم آذر 1392 | 13:19 | نویسنده : احمد فصیحی |

تنیس روی میز یا پینگ پنگ ورزشی است که روی میز انجام می‌شود و دو یا چهار بازیکن در آن مشارکت دارند و هر بازیکن یک راکت دارد و با بهره گیری از آن به توپ ضربه می‌زند. در وسط میز یک تور قرار دارد و برخورد توپ موقع برخورد با آن تابع قوانین خاصی است. توپ در این ورزش سبک (سفید یا نارنجی رنگ) و توخالی است. جنس میز از چوب و سخت است.


ابعاد میز پینگ پنگ.


خاستگاه این بازی بریتانیا است که در سالهای ۱۸۹۰-۱۸۸۰ شاهزادگان (زمان ملکه ویکتوریا) طبقهٔ بالا پس از خوردن ناهار برای سرگرمی به آن می‌پرداختند. گویا در آن زمان آن‌ها ترجیح می‌دادند تا به جای آنکه در زیر آفتاب تنیس بازی کنند به انجام ورزشی بپردازند که در زیر سقف باشد، پس تنیس روی میز را ساختند.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه بیست و ششم مهر 1392 | 21:32 | نویسنده : احمد فصیحی |

بهترین راه برای کاهش وزن، کاستن کالری مصرفی و افزایش فعالیت جسمانی است.  برای کاهش نیم کیلوگرم در یک هفته و ثابت نگاه داشتن آن، به راهکارهای زیر توجه فرمایید:

1-     اولین گام برای کاهش وزن،تصمیم به کاهش وزن است، سپس با توجه به تعیین مقدار اضافه وزن خود بوسیله برنامه تناسب وزن با قد و با در نظر گفتن وضعیت سلامتی و جسمی خود، به تدریج می توانید به وزن ایده آل خود برسید. از نظر کارشناسان، کاهش وزن به مقدار حدود نیم کیلو گرم در هفته، به بدن هیچ آسیبی نمی رساند.




ادامه مطلب
تاريخ : جمعه بیست و ششم مهر 1392 | 21:16 | نویسنده : احمد فصیحی |

گفت و گو با دکتر علی ترکمان، ارتوپد و فوق تخصص زانو

زانوی ورزشکاران بیشترآسیب‌پذیر است

زانو از اجزای مختلفی تشکیل شده و از آنجا که فشار زیادی را در راه‌رفتن، بلندکردن اجسام سنگین یا ورزش متقبل می‌شود، از نظر صدمات بیشتر از سایر ارگان‌های بدن در معرض خطر قرار می‌گیرد. بنابراین ممکن است هر یک از اجزای آن آسیب‌دیده و مشکلات جدی برای بیمار پدید آورد. 



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه هشتم شهریور 1392 | 21:3 | نویسنده : احمد فصیحی |

چند روش برای جلوگیری از لجبازی کودکان  

                      کودکان,لجبازی

پدران و مادران با کمی خلاقیت و ابتکار می توانند 

بدون نگرانی و عصبانیت راه حل های مناسبی را برای

برخورد با کودکان خود در زمینه های رفتاری مختلف پیدا کنند.




ادامه مطلب
تاريخ : جمعه هشتم شهریور 1392 | 20:50 | نویسنده : احمد فصیحی |

ورزش سالمندان، عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد

 تحقیقات نشان می‌دهد شروع به ورزش کردن در هر سنی می‌تواند تاثیر شگرفی روی زندگی افراد داشته باشد.کارشناسان معتقدند افرادی که در 40، 50 یا 60 سالگی شروع به ورزش می‌کنند درست مانند افرادی هستند که برای دوران بازنشستگی خود پس‌انداز می‌کنند. اما شروع ورزش حتی به این سنین هم محدود نمی‌شود. ورزش کردن در افراد بالای 80 سال هم تاثیرات زیادی روی بهبود سلامت دارد.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه بیست و پنجم مرداد 1392 | 23:36 | نویسنده : احمد فصیحی |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.